سئو

طراحی سایت

طراحی قالب

هاست

میزبانی وب
بهینه سازی

خرید هاست وردپرس

هاست ایران و خارج وردپرس

خرید هاست پربازدید

هاست پربازدید فرانسه و آلمان

فیلم آموزشی

آموزش سئو و بهینه سازی

موقعیت شما :
صفحه اصلی » تی اس تی پلن » سرور مجازی آلمان
شبکات اجتماعی ما
کانال تلگرام تی اس تی پلن کانال اینستاگرام تی اس تی پلن

سرور مجازی آلمان

سرور مجازی آلمان

سرور مجازی

سرور

سرور نوعی کامپیوتر است با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر که بر خلاف کامپیوتر همیشه باید روشن و به اینترنت متصل باشد .

مدیریت سرور به دلیل حساسیت آن باید توسط افراد متخصص انجام شود تا برای سایت هایی که روی آن قرار دارند مشکلاتی چه از نظر کیفیتی و چه از نظر امنیتی ایجاد نشود .

سرور ها دو نوع هستند :

  • سرور مجازی
  • سرور اشتراکی یا عمومی

 

سرورهای مجازی یا VPS

سرور مجازی یا VPS(Virtual Private Server) ، یک اصطلاح در زمینه هاستینگ (Hosting) بوده ، که در واقع همان ماشین مجازی با مجازی‌ سازی می‌باشد . VPS امکان دسترسی Root و نصب نرم‌افزارهای سیستمی را فراهم میکند . با استفاده از فن آوری مانند Xen ، vmware ESXI یا Virtuozzo و با بهره گیری از سخت افزارهای قدرتمند و پیشرفته ، یک سرور فیزیکی به چندین VPS با امکانات یکسان یا متفاوت تقسیم می شود . گاهی از سرور مجازی به عنوان VDS ( Virtual Dedicated Server ) نیز نام می برند .

هرVPSوابسته به پلن آن، سهم خاصی از منابع سرور از قبیل حافظه اصلی ( RAM ) ، فضای دیسک سخت ( HDD ) را به صورت اختصاصی و تضمین شده در اختیار خواهد داشت . به عنوان مثال ، یک VPS می تواند 45 گیگابایت از 64 گیگابایت حافظه اصلی سرور را به صورت تضمین شده به همراه 100 گیگابایت فضای هارد دیسک و 200 گیگابایت پهنای باند ماهیانه را در اختیار داشته‌ باشد . این بدین معنا است که بدون درنظر گرفتن میزان مصرف سایر VPS های موجود بر روی سرور ، VPS مورد مثال ما تحت هر شرایطی به 4 گیگابایت از حافظه اصلی سرور دسترسی خواهد داشت .

هر VPS که روی سرور اصلی ایجاد می شوند کاملا به صورت مستقل عمل می کنند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند ، در نتیجـه VPS هـای موجود بر روی یک سـرور می توانند از سیستم های عامل متفاوت و نرم افزارهای مختلف و نسخه های متفاوتی از نرم‌افزار استفاده نمایند . بر فرض یک VPS دارای لینوکس Debian ، دیگری دارای CentOS به عنوان سیستم عامل های سـرور خواهند بود . همین امر در رابطه با VPS های با سـیسـتـم عامل وینـدوز نیـز صادق می باشد . همچنین تعریف Name Server های اختصاصی ، نصبASP, PHP , MySQL , .NET و سایر برنامه ها با نسخه دلخواه ، نصب و اجرای کلیه برنامه ها ، DLLها ، … بطور کامل در کنترل و اختیار هر مشترک می باشد .

مهمترین مزایای استفاده از VPS ها در مقایسه با سایر سرویس های میزبانی ، هزینه بسیار کمتر VPS ها نسبت به سرورهای اختصاصی و استقلال عمل‌کرد نسبت به سرویس‌های نمایندگی (Resseller/Shared Hosting ) می‌باشد به شکلی هزینه VPS ها در بسیاری از اوقات بسیار کمتر از هزینـه سـرور های اختصاصـی بوده ولی تمامی امکانات آنهـا را دارا می باشد .

در واقع این سرویس برای افرادی طراحی شده‌اند که نیاز به سرور دارند اما هزینه‌های آن برایشان مقرون به صرفه نمی‌باشد . همچنین هر VPS میتواند به تعداد دلخواه IP معتبر و اختصاصی نیز داشته باشد . در مجموع از دید کاربر نهایی VPS درست همانند یک سرور اختصاصی بوده و کاربر به هیچ عنوان تفاوتی را در نحوه عملکرد و کیفیت خدمات این دو مشاهده نخواهد کرد .

سرورهای اشتراکی یا عمومی

در سرور های اشتراکی یا عمومی چندین سایت از امکانات یک سرور استفاده می کنند که تمامی سخت افزار و نرم افزارهای آن قبلاً توسط شرکت ارائه دهنده ( تی اس تی پلن ) نصب شده است و به صورت اشتراکی با سایتهای دیگر می توانند از این امکانات استفاده نمایند .

 

حال که آشنایی اجمالی با این سرویس حاصل شد ، نسبت به پاسخ به سوال “ چرا سرور مجازی تهیه کنیم ؟ ” پاسخ می دهیم :

 

امکان رشد :

VDS ها قابلیت ارتقای سریع و مقرون به صرفه ای دارند و بدون نیاز به خرید و تغییر در سخت افزار ، قابل ارتقا هستند.

 

مدیریت هزینه :

انتخاب سرور اختصاصی در شرکتهای کوچک و متوسط رو به رشد ممکن است که اقتصادی نباشد و به همین دلیل انتخاب VDS در عین اقتصادی بودن کاملا تمامی دسترسی های مورد نیاز را به شرکت های رو به رشد ارائه می دهد .

همچنین در خرید برخی لایسنس ها نیز نسخه VDS قیمتی به مراتب پایین تر از نسخه اصلی آن دارد .

 

امنیت :

هنگامی که شما از VDS در سازمان خود استفاده می کنید ، به دلیل عدم اشتراک منابع شما با دیگر کاربران ریسک امنیتی شما کاملا پایین تر است و همچنین با توجه به نیازهای شرکت خود می توانید Firewall سرور خود را کاملا بهینه و سفارشی نمایید تا از حداکثر امنیت بهرمند شوید .

( به طور مثال می توانید فقط به IP های شرکت خود این اجازه را بدهید که به ایمیل شما دسترسی داشته باشند . )

 

قدرت کنترل بالاتر :

در VDS شما با توجه به دسترسی بالاتر به منابع می توانید به طور کامل بهینه سازی و سفارشی سازی انجام دهید و همچنین با ورود به بخش Admin سرور خود ، تنظیمات سرور خود را بهینه نمایید .

 

پشتیبانی بهتر به کاربران :

با توجه به دسترسی های بیشتر در VDS شما می توانید به راحتی نسبت به تغییر و پشتیبانی کاربران خود اقدام نمایید و با توجه به نیاز هر کاربر می توانید سرویس خود را برای هر کاربر در شرکت / شبکه خود سفارشی نمایید .

 

 

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

Rss Lenzor Cloob Facenama Instagram Aparat Twitter Facebook Googleplus
بیوگرافی نویسنده مهندس شکوهی نیا :

دیدگاه شما در مورد این مطلب چیست :

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.